Ruimte huren in Domplein 4-5
Het gemeentelijke gebouw op Domplein 4-5 krijgt een mooie verbouwing. Tot dan kunt u gebruikmaken van de ruimtes voor amateurkunst(scholing). Organisaties of verenigingen met een culturele of maatschappelijke doelen kunnen ruimtes huren voor bijvoorbeeld muziek-, dans- en theaterrepetities. Daarnaast zijn er speciale lokalen met muziekinstrumenten te reserveren, zodat muziekdocenten hier muzieklessen kunnen geven.
Overzicht ruimten Domplein 4-5
Voor maatschappelijke, culturele en educatieve organisaties
Naam ruimte | Oppervlakte | Maximaal aantal personen | Kosten p/u: maandag - donderdag | Kosten p/u: vrijdag - zondag | Extra informatie over ruimte |
---|---|---|---|---|---|
Marnixzaal | 178 m² | 80 | € 41,00 | € 82,00 | Grote zaal voor uitvoeringen, minimale huurtijd 3 uur, verlengen per uur |
Torenzaal | 167 m² | 80 | € 41,00 | € 82,00 | Grote zaal voor uitvoeringen, minimale huurtijd 3 uur, verlengen per uur |
Zaal 1 | 57 m² | 11 | € 35,00 | Onder andere geschikt voor overleg en koorrepetitie | |
Zaal 2 | 71 m² | 11 | € 35,00 | Onder andere geschikt voor koor- en theaterrepetitie | |
Theaterruimte | 89 m² | 15 | € 35,00 | ||
Ballet- en dansruimte | 106/142 m² | 10 | € 35,00 | Spiegelwand, balletvloer | |
Muziekruimten (begane grond) | 22 - 45 m² | 10 | € 22,50 | Muziekinstrumenten aanwezig: piano, cello, houtblazers, viool, gitaar, ukelele en drums |
Theaterschool Utrecht (TSU) en Domunder gebruiken het gebouw al.
Voor commerciële organisaties
Wij verhuren soms ook aan commerciële organisaties. Neem voor meer informatie en prijzen contact met ons op.
Voorwaarden voor het huren van ruimte
- Lees de algemene gebruiksvoorwaarden maatschappelijk vastgoed voor het reserveren van een ruimte
U bent van harte welkom. Om te zorgen dat iedereen er prettig verblijft hebben we een aantal huisregels. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan mogen wij u verzoeken het gebouw te verlaten.
Algemeen
- U mag het gebouw alleen binnenkomen tijdens de openingstijden van het gebouw.
- Gedurende de openingstijden zijn er ook andere gebruikers van het gebouw in de algemene ruimtes zoals ingang, gangen en wc's.
- U bent verantwoordelijk voor uw eigen spullen. De verhuurder is niet aansprakelijk voor verlies, schade of diefstal van uw eigen spullen in en om het gebouw. U geeft gevonden voorwerpen af bij de beheerder.
- U volgt altijd de aanwijzingen op van de beheerder.
Welkom
- Huurders zijn altijd verantwoordelijk voor ontvangst van eigen bezoekers, deelnemers, vrijwilligers of medewerkers.
- Huurder zorgt ervoor dat andere huurders geen overlast hebben van zijn activiteiten.
- Het is niet toegestaan om overlast te veroorzaken voor andere huurders of omwonenden.
We houden het veilig
- U houdt zich aan het maximaal aantal personen in een zaal door politie- en brandweerregels
- Houd nooduitgangen en vluchtroutes vrij.
- Bij ontruiming bent u verantwoordelijk dat u en uw gebruikers het gebouw direct verlaten op aanwijzing van de hulpverleners of BHV'ers.
- In de algemene verkeersruimte hangen voor ieders veiligheid bewakingscamera’s.
- Bij diefstal, agressief of onzedelijk gedrag schakelen wij de politie in.
Gebruik van ruimte
- U zorgt ervoor dat u de ruimte en apparatuur in dezelfde staat achterlaat als hoe u deze hebt aangetroffen. Bij melding of als de beheerder het ziet worden de kosten om de ruimte of de apparatuur in de oorspronkelijke staat terug te brengen doorberekend aan de huurder.
- U zorgt ervoor dat de huurder na u zonder problemen gebruik kan maken van de ruimte.
- U brengt geen (blijvende) wijzigingen aan in de gehuurde ruimte.
- Kabels mogen niet los op de vloer liggen, maar zijn op een veilige manier bevestigd.
- De zalen zitten standaard op slot. Sleutels van zalen haalt u op bij de beheerder. Hier registreren ze wie de sleutel heeft meegenomen en of u ze weer inlevert. U mag de sleutel niet meenemen buiten het gebouw. Bent u de sleutels kwijt? Dan brengen wij de kosten voor het vervangen van de sleutel aan de huurder in rekening.
- U mag geen open vuur, stoom, rook of nevel gebruiken in de ruimte.
Goed om te weten:
- U mag geen (kinder, familie, vrienden) feestjes, (muziek)feesten of bruiloften of andere bijeenkomsten organiseren die niet bijdragen aan de educatieve en culturele doelen.
- Onderling wisselen van een ruimte mag alleen na vooraf overleg met de beheerder.
- U mag niet met skeelers, (vouw)fietsen of andere vervoersmiddelen het gebouw binnenkomen. Kinderwagens en vervoersmiddelen die nodig zijn voor een fysieke beperking zijn wel toegestaan.
- U mag geen dieren meenemen in het gebouw, natuurlijk zijn erkende geleide en hulphonden welkom.
- U mag alleen gebruikmaken van brandveilige doeken.
- U mag niet roken in en om het gebouw. Dit geldt ook aan de voorzijde van het gebouw en de binnentuin.
- U mag geen drugs meenemen, verkopen of gebruiken. Dit geldt ook voor een waterpijp.
- U mag geen alcohol meebrengen, verkopen of gebruiken
Wij beheren vanaf 11 oktober 2024 het gebouw aan Domplein 4/5, hierna 'het Domplein' genoemd. De ruimten in het Domplein kunt u via ons huren. U krijgt dan een gebruiksrecht. Het Domplein heeft een educatieve en culturele bestemming. De ruimten kunt u gebruiken voor activiteiten die bij deze bestemming passen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
- amateurkunsteducatie
- (amateur) kunstbeoefening en presentaties van (amateur)kunst en cultuur aan algemeen publiek
- werkzaamheden om culturele activiteiten te kunnen organiseren
- onderwijs en activiteiten die met het onderwijs te maken hebben (bijvoorbeeld een diploma-uitreiking of schoolmusical)
Andere activiteiten zijn in overleg eventueel mogelijk.
Wij beheren en geven ook sportplekken en buurtcentra in gebruik. Hiervoor gelden de algemene gebruiksvoorwaarden maatschappelijk vastgoed (hierna; AV). De artikelen 1 tot en met 15 AV zijn ook van toepassing op het gebruik van de ruimten in het Domplein. Voor het Domplein gelden een aantal aanvullende afspraken. Wat deze afspraken zijn leest u hieronder.
Artikel 1 Aanvullende begrippen
- Bij (het gebruiksrecht voor) het Domplein maken we onderscheid tussen: 'door ons benoemde organisatie(s)' en 'overige gebruikers'. De door ons benoemde organisaties zijn onder andere de andere huurders in het gebouw en een 'overleggroep gebruik muziekruimten'. In de artikelen hieronder gebruiken we het woord 'gebruiker'. Hiermee bedoelen we zowel de door ons benoemde organisatie(s) als de andere gebruikers. Als we met 'gebruiker' iets anders bedoelen
geven we dit duidelijk aan. - Bij (het gebruiksrecht voor) cultuur en muziekeducatie maken we onderscheid tussen: 'basisinventaris' en overige of 'activiteiten gebonden inventaris'. Bij basisinventaris gaat het alleen om tafels, stoelen en draadloos internet signaal/WiFi (waar mogelijk) en vaste apparatuur. Denk hierbij aan CD-spelers of andere kleinschalige geluidsapparatuur, lichtapparatuur. De 'activiteiten gebonden' inventaris kan bestaan uit muziekinstrumenten of (indien aanwezig) licht- en geluidsapparatuur. Per ruimte is een lijst beschikbaar waarop staat om welke materialen het gaat.
Artikel 2 Aanvullende voorwaarden
- Wij zorgen bij het gebruiksrecht van de ruimten in het Domplein voor:
- de schoonmaak van alle ruimten inclusief de toiletten
- energie en verwarming
- het op peil houden van een goede luchtbehandeling in de ruimten
- Voor de Torenzaal en de Marnixzaal geldt dat de bediening van geluid-, licht- en overige technische installaties (als aanwezig) is voorbehouden aan gekwalificeerde licht- of geluidstechnici. Wij, of een door ons benoemde organisatie moet u toestemming geven voor het gebruik daarvan.
- Als u een gebruiksrecht voor het Domplein hebt kunt u een boeking tot 10 dagen voor het begin van het gebruiksmoment gratis annuleren. Artikel 5 lid 1 AV geldt dan niet. Als u niet op tijd een boeking annuleert blijft de boeking staan. Dat betekent dat u verplicht bent om te betalen. Andere afspraken kunnen gelden bij evenementen. U maakt deze andere afspraken dan samen met ons.
Artikel 3 Inventaris
- Wij zijn eigenaar van de basisinventaris. Wij zijn geen eigenaar van de activiteiten gebonden inventaris in de te huren ruimten.
- De basisinventaris mag gebruikt worden door gebruiker. Als in de gehuurde ruimte ook andere of activiteiten gebonden inventaris aanwezig is, zoals bijvoorbeeld muziekinstrumenten, dan geldt voor de muziekinstrumenten dat deze gebruikt mogen worden als er toestemming is gekregen van een door ons benoemde organisatie.
- Wij zorgen voor onderhoud en vervanging van de basisinventaris. Als wij oordelen dat inventaris niet veilig is, mogen wij de inventaris uit de accommodatie verwijderen en vernietigen. Dit mag ook als wij geen eigenaar is (of blijkt te zijn) van die inventaris. Wij zorgen niet voor het onderhoud aan de activiteit gebonden inventaris.
- Wij zorgen ervoor dat EHBO-materiaal in het gebouw aanwezig is.
Artikel 4 Planning Domplein
- Voor de muziekruimten maakt een 'overleggroep muziekruimten' elk jaar een voorkeursplanning met de activiteiten en de muzikanten of organisaties die deze uitvoeren.
- Wij overleggen met deze overleggroep of de planning voor dat jaar realistisch is. Als wij oordelen dat dit niet zo is, overleggen wij met de overleggroep over een andere planning.
- Als beide partijen deze planning goedkeuren, geldt deze als basisplanning voor de periode waar het om gaat. De gebruiker ontvangt het voorstel van de planning. Na goedkeuring van het voorstel ontvangt gebruiker een bevestiging van de geboekte uren.
- Reserveringen die ontstaan uit een goedgekeurde planning gaan voor op overige reserveringen van gebruikers die later binnenkomen.
- Voor de andere zalen geldt bij het maken van een planning onderstaande volgorde van prioritering van organisaties of gebruikers:
- amateurkunsteducatie aanbieders
- amateurkunst organisaties
- professionele kunst organisaties
- commerciële organisaties In overleg kan hiervan afgeweken worden