Stroomvoorziening evenement aanvragen
Sommige buitenlocaties voor een evenement hebben een stroompunt. Daar kunt u tijdens een evenement gebruik van maken.
- Mail minimaal 2 weken voor het evenement met de afdeling Wijkonderhoud en Service via het e-mailadres: evenementenstroom@utrecht.nl. Geef aan op welke buitenlocatie en op welke datum(s) u het stroompunt wilt gebruiken.
- De Adviseur Bijzonder Gebruik Openbare Ruimte (ABGOR) maak een afspraak met u op de locatie. De adviseur zet de beginmeterstand in een contract en u ondertekent het contract.
- Na afloop van het evenement nemen we met u de eindmeterstand op. De factuur krijgt u toegestuurd.
Kosten
De kosten voor het gebruik van de evenementenstroompunten zijn € 1,09 per KWh.
Stroomkast
Steutel en meterstanden
De stroomkast gaat open met een sleutel. De sleutel ontvangt u wanneer we samen met u de beginmeterstand opnemen. Wanneer u de sleutel weer inlevert, nemen wij de standen nogmaals op. Het verschil hiertussen is het verbruik. Bij een aantal locaties lezen we de meterstanden digitaal uit.
Stekker
In de stroomkasten worden CEEform stekkers gebruikt. U kunt geen kabels, stekkers of verdeelkasten huren bij de gemeente.
Stroomuitval
Valt de stroom uit? Dan kunt u bellen naar het storingsnummer 088 - 100 27 10. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar.
Elektricien bij aansluiting
U hebt een elektricien nodig bij een aansluiting van meer dan 25 ampere. Maakt u gebruikt van een aansluiting tot 25 ampere? Dan heeft u geen elektricien nodig. Dit is terug te vinden op de overzichtskaart.
Waarde afzekering
De stroomkast is per wandcontactdoos afgezekerd door een installatieautomaat en aardlekschakelaar 30mA. De waarde van afzekering is per locatie verschillend. Deze waarden zijn per locatie terug te vinden op de overzichtskaart.
Hulp en contact Evenement organiseren
Postadres
Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Afdeling Vergunningen
Postbus 16200
3500 CE Utrecht