Over onze organisatie
Hoe zit onze organisatie in elkaar en hoe zit het met de samenstelling hiervan? Hoe werken we met elkaar en welke punten vinden we belangrijk?
Hoe ziet onze organisatie eruit?
Bekijk de samenstelling van het personeel
Op werkenbijutrecht.nl vindt u:
Nevenfuncties directieleden
Integriteit en ongewenst gedrag
Jaarverslag Integriteit en Ongewenst gedrag 2023
In het jaarverslag leest u onder andere:
- hoeveel meldingen in 2023 zijn gedaan over integriteit en ongewenst gedrag
- hoe wij ervoor zorgen dat we een integere en veilige werkomgeving houden
- hoe vaak met de vertrouwenspersonen contact opgenomen is
- hoeveel medewerkers in ons jaarlijkse onderzoek aangeven ongewenst gedrag te hebben ervaren
- hoeveel meldingen we hebben gekregen over agressieve bewoners
Meldingen 2023
- In 2023 zijn er 36 meldingen en signalen geregistreerd. Omgaan met elkaar, omgaan met spullen van de gemeente en omgaan met belangen zijn (in die volgorde) de onderwerpen die het meest voorkomen.
- Bij 12 meldingen gaat het om integriteit. Deze meldingen hebben geleid tot verschillende waarschuwingen. Ook is afscheid genomen van een medewerker.
Waar hebben we aan gewerkt in 2023?
- trainingen aan (nieuwe) medewerkers en leidinggevenden, en workshops aan teams
- opleiding en ontwikkeling van de vertrouwenspersonen
- inzet van extra onderzoek wanneer een (nieuwe) medewerker op een functie met risico's komt werken
In 2024 blijven we ons inzetten om het bewustzijn op dit thema te vergroten. Daarnaast verbeteren we de manier waarop medewerkers iets kunnen melden en hoe we met meldingen omgaan. Ook werken we verder aan het in kaart brengen en tegengaan van risico's van integriteit in de organisatie.
Lees het jaarverslag Integriteit en Ongewenst gedrag 2023 (pdf, 6,8 MB)
Hulp en contact
Telefoon
14 030
Maandag t/m vrijdag 9.00 – 17.00 uur