Huisregels
Welkom in een gebouw van de gemeente Utrecht. Wij willen dat uw bezoek voor u, andere bezoekers en onze medewerkers veilig en prettig is. Daarvoor hebben wij een aantal huisregels. Wij vragen u om hieraan mee te werken.
Ruimtes voor publiek
- U kunt de ruimtes voor publiek tijdens de openingstijden bezoeken. Wilt u een andere ruimte bezoeken? Dan hebt u daarvoor toestemming nodig van een medewerker.
- Voor bijzondere ruimtes zoals een trouwzaal of de raadszaal kunnen andere huisregels gelden.
Wij vragen u om dit te doen:
- Heb respect voor anderen. Dit hoort hier niet bij: schelden, luid praten, schreeuwen, schunnige of discriminerende taal, bedreigen of bang maken, geweld of vernieling.
- U mag geen skates, skateboard, (vouw)fiets of ander vervoermiddel meenemen.
- Laat geen tassen, koffers of pakketten in een ruimte achter waar u zelf niet bent.
- Hulp- en geleidehonden zijn van harte welkom. Andere (huis)dieren niet.
- U mag geen slag-, steek- of vuurwapens of andere gevaarlijke voorwerpen bij u hebben.
- U mag niet (elektrisch) roken, of alcohol of drugs gebruiken, of dit verkopen.
- Blijf niet langer dan nodig is. Gebruik het gebouw niet om te slapen of te rusten.
- Wij willen graag weten wie u bent. Draag daarom geen kleding die uw gezicht bedekt.
- Wilt u een gesprek opnemen voor eigen gebruik? Overleg dit eerst met de medewerker.
- Maakt u tijdens uw bezoek een film of een foto? En is hierop een medewerker of bezoeker te zien? Dan vraagt u hier eerst toestemming voor. Dit is voor de privacy van onze medewerkers en bezoekers. Wij kunnen u om een kopie van een opname vragen.
- Een medewerker, Bedrijfshulpverlener (BHV-er), of beveiliger kan u voor uw veiligheid vragen om iets te doen. Doe dat dan ook.
Waarvoor hebt u onze toestemming nodig?
- Een beroep uitoefenen of spullen te koop aanbieden.
- Flyers of ander drukwerk uitdelen, reclame maken, campagne voeren.
- Geld of iets anders inzamelen voor een goed doel.
- Vragenlijsten laten invullen of tellingen houden.
- Voorstellingen voor publiek of andere evenementen houden.
Meer informatie hierover vraagt u bij de receptie.
Hoe letten wij op het meewerken aan huisregels?
Wij kunnen dit bijvoorbeeld doen met cameratoezicht. Dit laten we dan aan u weten als u een ruimte binnengaat.
Werkt u niet mee aan de huisregels?
- Dan kan een medewerker (bijvoorbeeld een beveiligingsmedewerker) u dit laten weten. Doet u niet wat de medewerker u vraagt te doen? Of bent u agressief naar de medewerker? Dan kan de medewerker u ook vragen het gebouw te verlaten. We bellen de politie als het voor de veiligheid nodig is.
- Gedraagt u zich agressief? Dan kunnen wij besluiten dat u (tijdelijk) niet meer in het gebouw mag komen. We maken dan afspraken met u over hoe u verder contact met ons kunt hebben.
Hulp en contact
Telefoon
14 030
Maandag t/m vrijdag 9.00 – 17.00 uur