Uw werfkelder herstellen

Utrecht is trots op haar bijzondere erfgoed. Om dit voor toekomstige generaties te behouden, helpen we keldereigenaren in het wervengebied hun kelders te herstellen.

Denk mee over kelderherstel in de toekomst

Keldereigenaren en gemeente werken aan een regeling voor de samenwerking bij het herstel van kelders. Hierin komt te staan hoe we de keldereigenaren het beste kunnen ontzorgen en hoe we de herstelkosten verdelen. Dit voorjaar neemt het college van B en W hierover een besluit. 

Een werkgroep van keldereigenaren en gemeente voert gesprekken over een regeling. Daarnaast kunnen álle keldereigenaren meedenken over de regeling via een vragenlijst die de gemeente heeft opgesteld. Liever een persoonlijk gesprek voeren met de gemeente over de regeling voor kelderherstel? Dat kan ook. 

Vul de vragenlijst in

Mail ons voor een persoonlijk gesprek

Kelderherstel in 2025

De tijdelijke subsidieregeling geldt tot de definitieve regeling ingaat in het najaar van 2025. Keldereigenaren kunnen op basis van de tijdelijke regeling alleen nog subsidie aanvragen voor het uitvoeren van een herstelplan. Op voorwaarde dat zij in 2025 beginnen met het herstel van de kelder. 

Lees meer over kelderherstel in 2025

Kenniscentrum werven

Meer weten over het herstel van kelders in het wervengebied en de subsidieregeling?

Lees meer in het Kenniscentrum werven

Een definitieve kostenregeling voor herstel kelders

In december 2024 heeft de gemeenteraad een besluit genomen over de uitgangspunten voor de samenwerking en de verdeling van de kosten voor het herstel van de kelders in het wervengebied. We werken de uitgangspunten uit met de keldereigenaren.

Lees meer over de kostenregeling en hoe u als keldereigenaar mee kunt praten

Meer informatie

Hulp en contact Werven

Telefoon

14 030 

E-mail

werven@utrecht.nl