Privacyverklaring: u maakt bezwaar tegen een besluit van de gemeente

Welke gegevens verwerken wij?

Wij verwerken de volgende gegevens over u.

  • Contactgegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer)   
  • Andere gegevens die u met ons deelt in uw bezwaar. Bijvoorbeeld foto’s die u in het bezwaar zet.
  • Gegevens die wij in onze systemen hebben staan. En die belangrijk zijn om uw bezwaar te behandelen. Bijvoorbeeld om bepaalde informatie te controleren.  

We verwerken deze gegevens alleen als dat nodig is. Wij verwerken ook andere gegevens, bijvoorbeeld het besluit van de gemeente waar u het niet mee eens bent.

Wat doen we met uw gegevens?

  1. U dient een bezwaar in. Dat kan per brief, via de website of bij een gemeenteloket. Wij bewaren de gegevens die u met ons deelt.   
  2. Wij doen onderzoek. Daarvoor bekijken we soms ook gegevens die wij al hebben.
  3. Wij kunnen uw gegevens delen. Bijvoorbeeld met de lokale belastingdienst of een (medisch) adviseur. Wij delen uw gegevens alleen als dat nodig is om uw bezwaar te behandelen.
  4. Soms plannen we een hoorzitting. Om met u in gesprek te gaan. Daarbij kunt u meer informatie delen. Wij bewaren deze informatie als dat belangrijk is voor onze nieuwe beslissing.
  5. Wij verwijderen uw gegevens na 7 jaar.

Geen doorgifte buiten EU.
Geen risicoanalyse uitgevoerd.
Geen besluit door computersysteem.

Waarom wij uw gegevens mogen verwerken

De gemeente heeft de taak om te zorgen dat alle inwoners van Utrecht bezwaar kunnen maken tegen besluiten van de gemeente. Wij bewaren de gegevens voor dit doel maximaal 7 jaar.

Meer informatie

Bekijk het proces ‘bezwaar behandelen’ in het register van verwerkingen.

Hulp en contact Privacy

Telefoon

14 030

E-mail

gegevensbescherming@utrecht.nl