TAM-omgevingsplan herontwikkeling van Heukelomlaan en Berlagestraat, Zuilen

De gemeente Utrecht gaat het omgevingsplan wijzigen.

Doel van de wijziging

Het doel van de wijziging van het omgevingsplan is het juridisch-planologisch mogelijk maken van maximaal 190 sociale- en middenhuur woningen. De huidige woningen worden gesloopt om plaats te maken voor de nieuwe woningen.

Het gebied waar de wijziging voor geldt is begrensd door het Van Heukelompark aan de noordwestkant. Aan de noordoostzijde van het plangebied is de Burgemeester Nordbruislaan de grens. Ten zuidoosten vormen de garageboxen aan de Lelimanstraat de grens van het plangebied en aan de zuidwestzijde is dat de Berlagestraat.

Participatie

Er heeft al participatie plaatsgevonden. De gemeente heeft bewoners en omwonenden om een reactie gevraagd bij de voorbereiding door middel van een participatieplan, waarbij huurders en omwonenden zijn betrokken bij de uitwerking van de nieuwbouwmodellen. Daarnaast is er door Woonin een draagvlakmeting gehouden onder de huidige huurders.

Planning

Wij verwachten dat u de wijziging van het omgevingsplan in het vierde kwartaal van 2024 kunt bekijken. U kunt op dat moment uw reactie geven via een zienswijze. Dit kan op 3 manieren: online met DigiD, per brief of via een gesprek.