Beleidsregel Drempelbedragen bij aanbesteden
De beleidsregel Drempelbedragen bij aanbesteden is vastgesteld door het college van burgemeesters en wethouders.
Met het vaststellen is rekening gehouden met:
- voorschrift 3.4A uit de Gids Proportionaliteit tweede herziening januari 2020
- overige aanbestedingsregelgeving waaronder de Aanbestedingswet 2012 met het beginsel van proportionaliteit
- nota Inkoop en Contractmanagement “Doelmatig en duurzaam bijdragen aan een gezond Utrecht (pdf 510 kB)
Soort opdracht Aangewezen procedure | Drempelbedragen | Drempelbedragen |
---|---|---|
Enkelvoudige aanbesteding (1 offerte) | tot € 150.000 | tot € 70.000 |
Meervoudige aanbesteding (3 tot 5 offertes) | vanaf € 150.000 tot € 1.500.000 | vanaf € 70.000 tot EU – drempel leveringen en diensten |
Nationale aanbesteding (publicatie) | vanaf € 1.500.000 tot EU- drempel werken | mogelijk vanaf € 150.000 tot EU – drempel leveringen en diensten |
Europese aanbesteding (publicatie) | vanaf EU- drempel werken | vanaf EU- drempel leveringen en diensten |
Bij grensoverschrijdend belang kan de gemeente een andere procedure volgen met een passende mate van openbaarheid.
Artikel 2 Overige drempelbedragen
Voor sociale en andere specifieke diensten (SAS-diensten) gebruikt de gemeente bedragen als opgenomen in de aanbestedingswetgeving.
Artikel 3 Uitzondering: Inhuur personeel
Voor het inhuren van personeel gebruiken we geen drempelbedragen. Voor inhuur gebruiken wij als uitgangspunt het marktplein inhuur van de gemeente Utrecht, of (Europees) aanbestede raamcontracten.
Hulp en contact Inkopen en aanbesteden
Postadres
Gemeente Utrecht
Interne Bedrijven, Financiën, Inkoop en Juridische zaken
Postbus 10080
3505 AB Utrecht